top of page
חיפוש

עסק מבוסס על מכירות און ליין (E-commerce)

ב-8 השנים האחרונות העולם קופץ וצולל למהפכה תרבותית ועסקית, אם פעם הקונים חיו בתפיסה שהם קונים מה שהם "ממששים", היום הציבור מקבל יותר ויותר ביטחון ברכישה וירטואלית.

יותר ויותר אנשים חשים ביטחון לתת פרטי כרטיס אשראי, האבטחה משתפרת, חברות האשראי מאפשרות לקונה לערער על רכישה שנעשתה בעולם הווירטואלי, תרבות הקנייה הפכה אנשים שאינם רוכשים און ליין ל "פרימיטיביים" והאתרים שחותכים בעלויות מגלגלים זאת למחירים תחרותיים אשר ממוטטים את חנויות ה"בטון", קניונים מתרוקנים ורשתות מתמוטטות.



הפעם נתמקד בשני נושאים:

עסק מסורתי המאפשר רכישה און ליין.

עסק הבנוי כולו על פלטפורמה אינטרנטית.


עסק מסורתי עם אפשרות קנייה און ליין. כל עסק היום ללא יוצא מן הכלל ולא משנה מה גודלו חייב נוכחות אינטרנטית, נקודה. לא משנה אם אתם שרברבים, ספרים, סופרמרקט, שיפודייה מדריך כושר או חנות בגדים. אתם חייבים אתר בסיסי לפחות ודף פייסבוק, אתם חייבים נוכחות בגוגל ודף פייסבוק עסקי אשר יאפשר לכם להיות בקשר עם הלקוחות ולפרסם לרדיוס הקרוב. במידה ואתם מוכרים מוצרים כמו טמבור, חנות ירקות, מכולת, פיצה וכדומה, ניתן לשלב באתר גם חנות שתמכור און ליין פריטים מסוימים, או כל דבר שנמצא במבצע, מומלץ לשקול גם להוסיף אפשרות למשלוח. זה ידרוש אתר שנבנה בפלטפורמת וורדפרס, wix או שופיפיי למי שמוכן להשקיע, אבל האפשרות להזמין בלי להגיע לחנות תוסיף לכם לקוחות, לא תוסיף הרבה להוצאות שלכם ומאפשרת לקבל הזמנות באופן פסיבי עם אפשרות להגיע לאיסוף ללא תור או אפילו לקבל את המוצר הביתה. עסק הבנוי כולו על פלטפורמה אינטרנטית. יותר ויותר אנשים פותחים עסק שבנוי כולו על פלטפורמה אינטרנטית, אתר שמוכר מוצרים בישראל כשמאחוריו מחסן עם סחורה במושב שכוח אל או עיר בה השכירות נמוכה, ללא חנות בטון ולבנים. או, אתר שמתווך בין סחורה באתרים כמו אמאזון, איביי או עלי אקספרס, ובעצם מפעיל האתר רק משקיע בשיווק בזמן שהסחורה המשלוח ושירות הלקוחות הוא של החברה שמארחת את המוצר, כך שמפעיל האתר אינו רוכש סחורה ואינו מתעסק במשלוח אלא רק בשיווק המוצרים ולכן מקבל רק את הרווח בין מחיר המוצר באתר המקורי ובין המחיר שהוא קבע באתר שלו שמארח את המוצר. אתר המוכר סחורה ממחסן לשוק הישראלי: אומנם אתם חוסכים בחנות אמיתית ובמוכרים, אבל יש לזכור שעדיין הקונה שלכם התרגל למספר דברים שאותם אתם חייבים לשמר: משלוח "חינם", משלוח מהיר, שירות לקוחות,אתר מעודכן. אתם חייבים לדאוג שהאתר יראה כמו אתר מקצועי, אחרת הקונים ירגישו שהאתר לא בטוח,חייבים לאפשר משלוח חינם גם אם הוא מחושב במחיר מלכתחילה, חייבים לבצע משלוח תוך 24-48 שעות, חייבים לדאוג לענות על שאלות ותקלות באי מייל ובטלפון, חייבים לדאוג שמה שלא נמצא במלאי לא יופיע באתר.

לא לזלזל בקונים, הם התרגלו לטוב.

אתר המתווך מוצרים מאתרים אחרים: נכון להיום החלל מלא במאות אתרים השואבים מוצרים מאתרים כמו עלי אקספרס, או ביי וכדומה,ישנם קורסים למכירות און ליין, אבל חייבים לדעת שהמציאות הופכת לקשה יותר ויותר עבור מי שמעוניין להשקיע בעסק כזה. התחרות מורידה רווח על כל מוצר, מעלה את הוצאות השיווק מכיוון שכל מילת חיפוש בפייסבוק וגוגל עולה יותר ויותר, ואתם מוצאים את עצמכם משקיעים יותר בשיווק מכפי שתכננתם. הפלטפורמה של שופיפיי מציעה יותר אפשרויות, גם יכולת קלה ומהירה לשלב מוצרים מעלי אקספרס וגם חברות print on demand שיאפשרו לכם בקלות לעצב חולצות נעליים ותיקים, והחברה תדאג לייצור ומשלוח. פלטפורמות עיקריות לבניית אתרי מכירות: וורדפרס (wordpress) - מערכת הבנויה על קוד פתוח חינמי, מצד אחד מאוד גמישה מצד שנימצריכה ידע ולא מומלץ לבנות בה אתר לבד אלא לשכור מפתח או חברה. וויקס (wix) - חברה ישראלית בינלאומית אשר בנתה פלטפורמה המאפשרת בניית אתר ללא כל ידע, עקרונית מאפשרת לבנות אתר כמעט באופן אוטומטי עם אפשרות לעדכן באופן חופשי ולהוסיף פורומים בלוגים וגם חנות און ליין. שופיפיי (shopify) - פלטפורמה המיועדת לחנויות און ליין, מאפשרת גם לבנות אתר ללא ידע, אך עדיין מורכבת יותר מוויקס ותדרוש מכם שבוע שבועיים לפחות.מאפשר חיבור לעשרות חברות שמוסיפות לכם פיצ'רים, חלקם בחינם חלקם בתשלום קטן,למי שמעוניין בפלטפורמה הבנויה כולה לטובת מכירות און ליין זאת בהחלט המובילה שבהם.

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page