top of page
חיפוש

איך בונים חיים מאושרים.

לפני 4 שנים פתחנו את המיזם שלנו אחרי שרשרת הצלחות, המיזם נפתח בקול תרועה, השגנו משקיעים השגנו לקוחות, עבדנו כמו מטורפים, ואז הגיעה ההתרסקות אחרי שנתיים סגרנו את החברה. היינו מרוקנים נפשית וכלכלית, חובות, מכירה של דירה כדי להחזיר כספים, תחושת הכישלון האישית, תחושת הכישלון מול המשקיעים וההבנה שהחיים בשנים הקרובות יהיו הרבה יותר קשים.

ודווקא בשיא השלילי כביכול אני מרגיש שמח יותר מכפי שהרגשתי מעולם, ושאלתי את עצמי למה? מכיוון שאני גם נוהג לענות לעצמי אז רשמתי את הכללים שלמדתי שמשך 48 שנותיי על הכדור, שלדעתי אם תעקבו אחריהם הסיכוי שלכם להיות מאושר יגדלו פלאים.


· תבינו מה אתם באמת רוצים לעשות בחיים ותעשו את זה.

· תנצלו את השנים הראשונות כדי לחדד את ההיכרות שלכם עם עצמכם. עד גיל 30 זה הזמן הכי טוב להבין מה מבנה האישיות שלכם, מה האופי שלכם, מה ביום יום גורם לכם להתמלא בשמחה. האם זה קשור לעבודה פיזית, האם זה קשור לעזרה לאחרים, האם זה קשור למשהו שאתם עושים עם עצמכם לבד. אחרי שתבינו את מבנה האישיות שלכם תוסיפו על זה שכבה של האם יש לכם וירוס שלא מרפה מכם: מוסיקה קולנוע פוליטיקה ספורט? לא משנה מה, תתחילו לעשות דברים קטנים אבל תובעניים שגורמים לכם להפסיד משהו כדי להגשים את החלום הזה, אם אתם רואים הצלחה יופי, אם לא, אבל אתם עדיין רוצים את אותו חלום, תבדקו כיוונים אחרים בתחום, פרשן ספורט, עורך ולא במאי, כותב מעבד ולא זמר, גם תת קטגוריה עדיין תמלא אתכם יותר מלוותר על החלום.

· תבנו מהלך שמצמצם סיכונים. סבלנות משתלמת, תעבדו תאספו כסף, תבנו לעצמכם רשת ביטחון שתאפשר לכם לקחת הימורים, אין גבורה בהתאבדות, ללכת על כל הקופה ולאבד הכל לא יעשה אתכם מאושרים.

· צריך סבלנות וצריך להבין שיש לכם את הזמן להתנסות החיים ארוכים, ולהגיע היום לגיל 40, בניגוד למה שעולם ההי טק משדר, זה רחוק מרגל בקבר.

· להכיר את עצמכם טוב טוב זה הפתח לאושר אמיתי, מי שמוכן להסתכל על המראה בלי לברוח, פיצח את הסוד הגדול והנורא שגורם לכל כך הרבה אנשים אומללות. בני אדם נוטים להפיל את הכישלונות על אחרים ולראות את עצמם מוצלחים יותר מאשר הם במציאות.

לא כזה מסובך להבין איפה אתם טובים ואיפה אתם לא טובים, המציאות תגיד לכם את זה בצורה מאוד ברורה, הצלחה זאת הצלחה, גם חצי הצלחה היא משהו אבל, 20 אחוז הצלחה זה כבר בעיה.

· תבנו משפחה, כן זה נשמע ארכאי אבל אין כמו משפחה שבנויה היטב עם מחשבה קדימה בכדי לבנות לכם קרקע מאושרת לחורף שיגיע. נכון זוגיות בנויה על אהבה, אבל אהבה לא בנויה על מבט ראשון, תבינו שמה שמעניין אתכם בגיל 18 לא יעניין אתכם בגיל 40, תהיו בטוחים בזה. מי שבונה את הזוגיות שלו על נתונים שיחנדפו אחרי 20 שנה, בונה לעצמו מלכודת. כן, חשוב שתהיה משיכה, וחשוב שיהיה לכם נחמד להסתכל אחד על השני, אבל יש דברים יותר חשובים. למשל, איך בן הזוג שלכם מתנהג במסעדה או בתור לקולנוע, איך הוא מדבר לאנשים זרים, אם הוא גס שקרן ומזלזל, זה יחזור אליכם כבומרנג. אם הוא לא אמין לא אחראי או עסוק בקומבינות, אתם לעולם לא תוכלו לישון בשקט, הסכין תגיע גם לגב שלכם. הדבר החשוב ביותר בבן הזוג זה התפקוד מול הלחצים של החיים, החיים מלאים בהפתעות ואף פעם לא תדעו מה מצפה לכם, לפעמים אתם למעלה לפעמים אתם למטה, את הבן זוג שלכם תרצו לידכם כשאתם למטה, להתמודד עם אתגר לבד או ביחד הם שני דברים שונים לחלוטין. בן הזוג שלכם חייב לייצר אצלכם ביטחון ולהיות בן אדם קודם כל.

· ילדים לצערנו מצטיירים היום בתרבות כגורם מפריע לאושר, בזמן שהם אלו שיבנו אתכם, ובא נהיה כנים, אם תשקיעו ותבנו יחסים טובים אך עם זאת עם קווים ברורים, הילדים שלכם יהפכו את החיים אחרי גיל 60 להרבה יותר קלים.

· זה הזמן להעלות את נושא הערכים, עוד מילה ארכאית אבל אין מה לעשות, האנשים המאושרים הם אלו שמצליחים לבנות לעצמם אישיות שלא נתונה לשליטה על ידי אחרים. מה הכוונה, אדם ישר, לעולם לא יעקם את עצמו כדי להשיג משהו, לא יגיד משהו שהוא לא מאמין בו, לא יעשה משהו שהוא לא מאמין בו, אנשים אוהבים לשמוע מכם את מה שנוח להם. הם רוצים לשמוע שאתם חושבים כמוהם, שאתם חיים כמוהם והם ינסו ללחוץ עליכם, ללכת בתלם שהם הולכים בו. ואתם תרצו בתלם, שם הכי קל, כבר הלכו שם לפניכם, ואכן יש כאלו שללכת בתלם מתאים להם, אבל אם אתם יזמים אם אתם יצירתיים, מאוד ישעמם לכם שם. אז תהיו כנים עם עצמכם ותכירו האם אתם מחפשים את השלווה והשקט שנמצאים בדרך הפשוטה והקלה, או שאתם מוכנים לשלם את המחיר של מי שמשרטט לעצמו דרך חדשה?

· אל תוותרו על חברים, כן החיים הופכים למסובכים, משפחה קריירה, מאוד קל ללכת לאיבוד ולשכוח שיש חברים, אל תעשו את זה לעצמכם, כל אחד זקוק למעגל קטן של חברים איתם הוא יכול להתייעץ, או להירגע על בירה או הפוך. תדאגו שלכם ולבן או בת הזוג יהיו "חבר'ה", הפרישה הזאת מדי פעם מהמשפחה והיום יום לטובת חבר טוב תעשה פלאות לנשמה.

· תגורו במקום בו אתם מרגיש נוח, זה לא קשור לכסף או לגודל דירה, אתם מגיעים לשכונה או לבניין או לדירה, תרגישו שזה המקום אליו תרצו להגיע יום יום, תרגישו את התחושה הרוחנית הזאת שאתם נמצאים במקום שמתאים לנשמה שלכם, מי שגר במקום שבנוי ומתאים לנפש שלו יעלה את רמת האושר שלו משמעותית.

· אתם לא יכולים לשלוט על הכל, למעשה מעט דברים נמצאים בשליטתכם באמת, ברגע שעשיתם כל מה שאתם מסוגלים לעשות על הצד הטוב ביותר, אל תתאמצו מעבר לנורמלי, אם נכשלתם פשוט תמשיכו הלאה, יש מעט מאוד דברים שיקרו לכם בחיים שלא ניתן להתחרט עליהם.

· אל תעשו דברים שלא ניתן להתחרט עליהם, החיים שלכם גמישים, ומה שנראה טוב עכשיו יכול להיות גרוע בעוד שנה, אל תעשו משהו שאי אפשר למחוק.

· אל תכעסו, קשה לומר זאת כי כל אחד מחזיק בבטן משהו על מישהו, קרוב או רחוק, באמת אתם לא יכולים לדעת למה אנשים מתנהגים כפי שהם מתנהגים, הם חסרי ביטחון או סובלים מחוויה ששרטה אותם, או מתוסכלים, תבינו שאתם לא מבינים את כולם בקושי את עצמכם, אז תעבירו.

· החיים הם באמת פשוטים, אל תסבכו אותם, אם אתם מסוגלים לשמוע לראות לנשום בכוחות עצמכם, לאכול לזכור, אתם באמת עשירים, כמה אנשים אתם מכירים שלא מצליחים לעשות את הדברים הקטנים והפשוטים? אם תצליחו באמת לקום כל יום להסתכל לצדדים ולהבין שאתם באמת זקוקים למט מאוד כדי להיות שמח, תהיו שמחים, תעבדו פחות, ואף אחד לא יוכל לפתח עמדת שליטה עליכם, כי מי שזקוק למעט כדי להיות שמח קשה לסחוט אותו.

· אל תפחדו לעשות את הדבר הקשה לטווח קרוב כדי להרוויח לטווח ארוך, רוב בני האדם חושבים 10 מטרים קדימה ולא קילומטר, ולכן נמצאים במרדף תמידי, מי שמצליח ליהנות מהמסע ולא מהתוצאה מבין שהצלחה זה תהליך וצריך המון סבלנות, מי שמפתח סבלנות יגיע רחוק יותר ויהיה שלם עם המקום אליו הגיע.

· תשתמשו הרבה במילים "סליחה" ו "תודה", הם יכניסו לנשמה שלכם סוג של רוגע.

· אל תתאכזבו מבני אדם, אל תצפו לכלום, אל תהפכו אף אדם לאל, בני אדם הם לא מלאכים.

· אך תצפו מבני אדם להשתנות, צריך כח נפשי עצום כדי לשנות משהו קטן ולרוב האנשים אין הכח הזה.

· אל תפחדו לשנות את דעתכם, להחזיק בדעה לא נכונה גרוע הרבה יותר מלהגיד שפעם חשבתם כך היום אתם חושבים אחרת.

· תשתדלו לא להכניס למעגל הקרוב אנשים עם ערכים שונים משלכם, אנשים לא כנים, אנשים ששמים את עצמם במרכז, זה ישרוף אתכם מבפנים.

לא מסובך להיות מאושר, באמת שלא, משפחה חברים, מקצוע שמביע את הכישרון הטמון בתוככם, ומכאן והלאה לנשום לישון טוב לאהוב ולהיות נאהב ואתם מסודרים.

45 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page